EMNE: Smart pulse Benzin fra 1998 næsten veteran bil

Smart pulse Benzin fra 1998 næsten veteran bil 8 år 6 måneder siden #1

• Weiler
  • Weiler's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Nybegynder
hej med alle jer der har en smart car, er lige blevet ejer af en smart pulse fra 1998, det var kærlighed ved første blik.
har et par spørgsmål til min smart

1 fik besked på at min smar skulle have skiftede olie ved hver 10000km, er det rigtigt ?
2 hvad skal jeg være særlig opmærsom på?
3 Er der en mekaniker/værksted i kan anbefale?

er utroligt glad for min smart har nu haft den en uge

weiler
Sidste redigering: 8 år 6 måneder siden af Weiler.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Smart pulse Benzin fra 1998 næsten veteran bil 8 år 6 måneder siden #2

• smart42dk
  • smart42dk's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne Tak: 13
Hej Weiler

Stort tillykke med din nye smart den skal du nok blive glad for.
Til orientering er den smart du har købt en 450 city coupe og er en fra den første årgang der er lavet. Hvis du vil vide præcist hvad hvornår den er lavet og hvad det er, er du velkommen til at sende mig dit stelnummer eller nummerplade, så skal jeg prøve at finde et "stamblad" på din smart.

Du vil uden tvivl høre mange der vil sige at 600cc motoren som er i din smart er meget skrøbelig og at den ikke kan holde til at blive brugt.

Det er korrekt til et vist punkt, men hvis man passer på den og behandler den godt så mener jeg ikke det er så slemt som mange gerne vil gøre det til. Specielt fordi der er masser i både England og Tyskland der kører rundt uden de store problemer.

Et svagt punkt på 600cc motoren er udstødningsmanifolden som er kendt for at slå revner, og da manifolden hænger sammen med turboen kan det være en lidt dyr fornøjelse.

Men for mig betyder det at behandle den pænt at sikre at den er drifts varm inden man trykker alt for hårdt på speederen, samt at lave regelmæssig olieskift, hellere for tit end for sjældent. Så for hver 10tkm er efter min mening ikke for tit. Og ellers huske at udskifte alle 6 tændrør når de skal skiften (Yep, der er 6 tændrør i en smart..) mange små værksteder tror der kun er 3, og skifter så aldrig den nederste 3 tændrør, som er lidt svære at komme til og så går det også galt efter noget tid.

Men ellers så er de første 450'ere også kendt for at der kommer vand i bunden af kabinen, det stammer typisk fra den lille bagrude som bliver læk. Men det kan heldigvis nemt løses.

Værksteder, så vil jeg nok anbefale Vegger auto ved Nibe i Nordjylland som nok er ham der har mest erfaring med den "gamle" 450'ere, men da du bor på Sjælland er der smartcars i Ringsted som sikkert kan hjælpe.
De autoriserede (Hessel, P-Christensen, m.m.) kan hjælpe med reservedele, men er ikke sikker på hvor meget erfaring de har med en 450'er da de først begyndte at lave service på smart i 2008.

Hvis du har tid og lyst kan du i morgen deltage i forårs træf hos netop smartcars i ringsted, det er åbent for alle og der vil være en masse smarter af meget forskellige karakter.
Jeg vil da også benytte lejligheden til at anbefale smart klub danmark hvor du som betalende medlem kan få nogle ganske gode rabatter samt deltage i en del forskellige arrangementer.

Endelig så vil jeg også anbefale en anden side kaldet www.evilution.co.uk som er en Engelsk side med utroligt mange gør-det-selv guides og generel smart information.

Mvh Peter

Smart pulse Benzin fra 1998 næsten veteran bil 8 år 6 måneder siden #3

• Weiler
  • Weiler's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Nybegynder
Hej Peter tusind tak for dit svar mit reg nummer er AC 61200
ved du om der er bunprop i motoren eller om man skal suge olien op af motoren.
var lige ude og tjekke olie på den og kunne ikke lige se en bundprop.? :) :)

Hilsen Weiler
Sidste redigering: 8 år 6 måneder siden af Weiler.

Smart pulse Benzin fra 1998 næsten veteran bil 8 år 6 måneder siden #4

• smart42dk
  • smart42dk's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne Tak: 13
Hej

Din smart er produceret d. 10. september 1998

Og består af følgende:

A02: Smart & Pulse
B01: Benziner 40kW / 55PS
C08: Radioforberedelse + antenne
E18: Udvendig højre sidespejl
E21: Grøntonede ruder
E22: Glastag
MCC: Smart fortwo coupe
R09: Komplet letmetalsfælge med dæk Starline (135 for / 175 bag)
U01: Assistpakke (Basispakke service)
V02: Alarmanlæg
V07: Tågelygter
V11: Softtouch - automatisk gearskift.

Og nej der er ikke bundprop i en din smart, så olien skal suges ud.
Man kan dog godt købe et bundkar med prop.

Smart pulse Benzin fra 1998 næsten veteran bil 8 år 6 måneder siden #5

• Weiler
  • Weiler's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Nybegynder
tak Peter det er fed servic du her giver.
vender tilbage hvis der er mere forsat smart Dag
Hilsen Weiler :)

Smart pulse Benzin fra 1998 næsten veteran bil 6 år 7 måneder siden #6

Hej Peter kan du finde på min også reg er ab19544 mvh kalle
Tid til at oprette siden: 0.258 sekunder
Leveret af Kunena Forum :: Template by TK
  Du er her:   ForsideForumsmartfortwo model 450Smart pulse Benzin fra 1998 næsten veteran bil

Søg

Log ind